in praise of the lord

hallå! äntligen torsdag, vilket betyder att imorrn är dt fredag och då kommer den
efterlängtade helgen. behöver vila upp mig nu igen. dålig uppdatering idag beror
på att jag har sovit nästan hela eftermiddagen och när jag inte gjorde det låg jag
under täcket i smärta .. mensverk, kan dt bli värre? ibland är dt tufft att vara tjej.

önskar att man vore kille ibland .. allt känns så himla mycket lättare för de.
okej kanske inte förr då de måste vara super macho och så, dt kan jag se som
en stor press. men dt kvinnliga könet har alltid haft dt värre och dt tycker jag inte
någon kan säga emot. vi måste alltid vara som samhället förväntar oss att vara.
dt är så himla häftigt när en tjej kan vara ovanlig och inte följa samhällets normer.
dt behöver inte vara överdrivet och man måste inte trotsa allt. jag känner att vi kan
göra allt killar kan göra, plus lite till. så nu är dt kanske dags för oss att ta ett steg
fram? har ni hörs uttrycket: bakom varje framgångsrik man står en kvinna?
jag tycker vi borde ändra ordningen på orden man och kvinna. så dt så.

vi hörs när vi hörs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0