i don't want to speak about it

God Morgon! helgen är snart slut, hur känns dt? jag har, som vanligt, lite söndagsångest.
ungefär såhär låter dt i mitt huvud: varför gjorde du inte dt här? varför gick du inte dit? varför
var du så lat? .. samma visa varje söndag. man har inte allt under kontroll känns dt som.
och jag hatar att inte ha allt under kontroll. jag skulle inte kalla mig själv för ett kontrollfrek,
dt är väl en sån som måste ta hand om alla/allt? nejnej, mina problem bara. hahaha.

nu har jag iaf käkat frukost, tagit en dusch och nu ska jag börja städa lite. efter dt är dt läxor,
sedan blir dt lunch ute med familjen. alltid lika kul. vet ni varför jag gillar att vara med familjen
så mycket? med de behöver man inte ha en fasad, man kan vara sig själv. alla känner varann
mycket nog att man inte behöver spela något. alla har liksom en roll i en familj, och även om
man skulle komma i kläm med varann vet man att man kommer bli sams. vi är liksom stuck
togheter forever. :)

igår fick jag reda på att en ung kille hade avlidigt, ska inte nämna några namn, men jag känner
liksom hans familj och jag vet vem han är. han var kompis till min storebror och han var i
kista tidningen för ett par dagar sedan och presenterades som "dt nya stjärnskottet i husby".
sen igår lördags, om jag inte har fel, så blev han knivhuggen och dog. detaljer behöver vi inte
gå in på här, dt var för hemskt kan jag berätta. blir så ledsen när sånt händer. stackars familjen.
med detta vill jag bara påminnar er: minns att ni kommer dö, momento mori. gör dt bästa av
livet, hys inga agg, ta hand om era käraste och gör sådant som ni verkligen älskar. ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: Aldona

Åh söndagsångest.. jag vet hur det känns :/ alltid samma sak för mig också:P söndagar är ju sämst! Vad jobbigt det där som hände :/ Ta hand om DIG Soraia <3 ha en bra dag :)

2008-10-19 @ 12:32:02
URL: http://aldona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0