första steget till förändring heter självinsikt

God Morgon! Nu var det söndag igen helt plötsligt. Tiden sprang förbi somvanligt.
Inte så händelsefulla dagar under helgen precis. Men det är så jag gillar det. Jag blir så sjukt
glad när statistiken höjs sådär från ingenstans. Det lönar ju sig att uppdatera som fan :).

Har börjat läsa på en bok som heter typ "Nattmaran - en misshandlad kvinnas dagbok".
Den är så hemsk. Det värsta som finns är då någon använder sitt övertag till att manipulera och
framförallt skada andra människor. Vill bara göra något mot den här mannen i boken. Han är så
löjlig, han använder sin styrka till att göra den här kvinnans liv till ett helvete. Våld är inte OK, men
jag skulle fanimej vilja slå sönder honom. Jag har precis börjat läsa den, får se om jag rekomenderar
den när jag har läst klart. Men sådana böcker är ändå alltid bra - det är bra att vara medveten.
Och vi tjejer tänker alltid "det där skulle aldrig hända mig", och det gjorde hon med. Men alla kan
falla offer. Blir sketasur när jag läser boken.

Okej. Nu ska jag ta en lång och supervarm skön dusch. Vi får höras lite senare. Besos!

Kommentarer
Postat av: Yas

Sluuta haha du e söt =)



Är det verklighetsbaserad?

2008-11-23 @ 13:05:13
URL: http://queenwhy.blogg.se/
Postat av: MALIN

den MÅSTE jag läsa. vart kan man köpa den ??? Hoppas du får en fin söndag. kram på dig

2008-11-23 @ 13:13:59
URL: http://maliinnilssons.blogg.se/
Postat av: soraia

Ja den är verklighetsbaserad, därför är det extra svårt att läsa just den ):

2008-11-23 @ 13:15:39
Postat av: MALIN

heter den nattmaran ???

2008-11-23 @ 13:22:50
URL: http://maliinnilssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0