om du hade en månad kvar att leva

Såg ni filmen som gick på 4an för ett par timmar sen? Den hette Last Holiday och
handlade kort och gott om en kvinna som får reda på att hon har en dödlig sjuktdom
och kommer att dö om 3 veckor. Hon gör då under den här tiden allt som hon lät bli
att göra under sitt tråkiga och försiktiga liv, så som att bo på ett lyxigt hotell i Prag,
hoppas basejumping och testa snowboarding.

Vad skulle ni ha gjort om ni fick reda på att ni hade knappt en månad kvar att leva?
Tänk att få ett exakt datum på sin död. Jag tycker att tanken är jätteläskig. Självklart
skulle jag försöka ha så roligt som möjligt under den här tiden och omringa mig
med människor jag älskade. Jag kan verkligen inte tänka mig tanken att jag vet
exakt när jag skulle dö, det är enklare att inte veta för då kan man lätt börja grubbla
och tänka på vad man har gjort. Men å andra sidan kan det vara lite enklare på så
sätt att man hinner göra sådant man annars inte skulle gjort, man skulle hinna ha
en sista tid då man gör det bästa av situationen. För tänk att man är döende och
vet att man inte har gjort ett piss utav sitt liv. Att man inte har gjort något av det man
ville göra, aldrig har älskat någon. Läskigt va? Man ska alltså försöka leva som att
varje dag är ens sista.

Några av mina väldigt många drömdestinationer, som jag förhoppningsvis kommer
att uppleva innan jag dör, är:



New York City aka The Big Apple


Fiji

Skottland

Paris

Amazonas

Kommentarer
Postat av: Aisha

Skulle aldrig vilja veta när jag ska dö...Shit va läskigt.. Men som du säger,dt kanske finns ngt positivt men inte mycket.

Själv skulle ja också omringa mig med folk ja älskar och åka till Australien!

2008-12-30 @ 21:57:03
URL: http://introducingme.blogg.se/
Postat av: soraia

Oooh Man, Austrailien är fanimej ett av mina absoluta måste-åka-till ställen :)

2008-12-30 @ 23:20:27
URL: http://soraiaforpresident.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0