i am back to square one

Hej! Det var ett tag sedan sist ju. Det har varit väldigt skönt att få vila lite från bloggen,
dels för att det har vart så mycket på gång under dessa dagar, dels för att jag inte har
orkat heller. Och det ska ju absolut inte kännas som en läxa att blogga, ellerhur? Men
det känns skönt att vara tillbaka nu när man har ny energi till att verkligen skriva.

De här veckorna har ju som sagt varit fartfyllda och ganska så intensiva. De sista
veckorna innan skolan slutar måste man hinna med si och så och det är verkligen sjukt
påfrestande. Jag tycker personligen om stressiga situationer, men inte alltid. Och nu var
det bara för mycket. Men med endast en uppgift kvar så är det äntligen jullov snart. Och
jag vet ju att de kommer försvinna så fort att man inte hinner med, men sådant är livet.
Det går över.

Jag har tänkt mycket på vad man ska göra av livet och så.. inte för att jag har någon kris
eller något, det är bara det att jag verkligen vill göra något vettigt och roligt av livet. Jag
vill verkligen resa, se allt som går att se, känna på olika kulturer, traska runt i Amazonas,
se en solnedgån i Haiti och allt sånt. Det värsta måste ju vara att se tillbaka på sitt liv när
man är gammal och grå, och känna att man inte har gjort något vettigt. Därför får man lite
av en panik-känsla (borde egentligen inte ha det eftersom att jag är så pass ung) när man
tänker på frågan - Vad ska jag egentligen göra av livet?



the hoosiers - a sadness runs through him (en av mina favorit låtar just nu)
tack Hanne för att du introducerade mig för ett så vackert band!

Kommentarer
Postat av: Hibo D

gurl u r back i track :P

har saknat din bloggande :D

2008-12-19 @ 17:21:45
Postat av: Anonym

*n

2008-12-19 @ 17:22:22
Postat av: soraia

Tack Hibo! Det är kul att vara tillbaka :DDD

2008-12-19 @ 18:39:19
URL: http://soraiaforpresident.blogg.se/
Postat av: Hanne

Dom e så grymma :D

2008-12-19 @ 20:21:52
URL: http://survivors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0