fresh starts

hittade en bok hemma idag som handlade om hur man tar hand om sin kropp på bästa sätt.
den handlade om allt från bästa sätt att sminka sig på till hur man håller sig nyttig.
där hittade jag också tips på ansiktsbehandlingar som man kan göra från saker man har
hemma. jag har aldrig trott att lite honung och annat kan göra så gott för dig!
en ansiktsinpackning (?) som jag gjorde funkade super! såhär gör man den:

ta en äggula, en tsk honung, några droppar matolja och blanda i en skål. applicera sedan
på hela ansiktet. tvätta ordentligt efter ungefär 10-15 min. huden blir sådär len och skön.
det stod att dt skulle funka på folk med torr hud vilket jag har.

ett annat tips som stod i boken är att du kan ta lite matolja och en tsk socker i handflatan
och röra om med ett finger. gnugga sedan in i händerna i ett par minuter och tvätta
sedan av. händerna känns då som en bebis rumpa haha.

medans satte jag på en hårförpackning också och nu känner jag mig jättefräsch (:
wow har aldrig gjort såna här girly stuff förrut, men nu när jag har testat dt tror jag inte jag
ska sluta. join the dark side!

grattis till yas som fyller 17!! <3



Kommentarer
Postat av: milkshake

haha i know skrev inlägget emst för att låta överdriven, men Venus gillar inte Twilight tillräckligt =(

2008-08-08 @ 11:53:20
URL: http://themilkshake.blogg.se/
Postat av: Anne

Svar: Tack :)

2008-08-09 @ 20:09:38
URL: http://vintagechick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0